Tjörn dag 9

8:30 Söndagen

Det blir väldigt många sammanfattningar den här veckan men har ingen som helst energi att skriva.

I fredags, efter chocken, jobbade pappa och Peter ett tag med nya stugan. Sen åkte vi till Skärhamn och badade. Eller som vanligt så vare bara Christoffer som badade. När vi va på stranden ringer Matilda och berättar att dom ska hoppa i hagen precis utanför Ole´s hus.

Så då åkte vi hem och väntade på det, tro det eller ej men det va faktiskt kul att kolla på. Matilda va lite osäker och hästen va inte så van så det blev några vägringar ;) Men gud va gullig hästen är.

Efter hoppningen åkte vi till Kållekärr och köpte hämtmat. Pappa såg faktiskt Magnus Vislander(stavning?) och hans fru, jag såg bara hans fru då. Sen åkte vi hem och käkade och jag kollade på tv några timmar ;) Mest typ om kriminaltekniker. Det är faktiskt intressant.

Lördag: Idag va det dags att shoppa, vi lämnade huset vid 7 för att åka till Ullared. Vi kom dit vid 9 och då satt vi oss och käkade frukost. Av nån anledning så ska dom ju absolut filma en realitysåpa just när jag är där och Christoffer lyckades få oss tre filmade. Tack Totte! Filmteamet åkte runt på parkeringen och filmade och han ropar "Hejhej!" och då vred dom kameran mot oss och där satt jag, den enda som va vänd mot kameran och inte kunde vända bort huvudet eftersom det skulle sett rätt dumt ut.

Sen gick vi in på Ullared och ska jag va ärlig så va jag helst slut efter 3 och en halv timme därinne. Kan väl skriva vad jag köpte:

Pyjamasbyxor

Tre linnen

Ett par trosor

Jonas Brothers nya skiva

One Tre Hill Säsong 4

Hårborste

4 paket hårnålar

4 paket hårsnoddar

Ett paket After Eight

Tuggummi

tror det va allt . . .


Sen åt vi där utanför och sen åkte vi till Åsa och badade, det va en stor sandstrand med mjuk, ljus sand. I vattnet vare sandbotten och ganska långgrunt och det kändes verkligen som om man va utomlands. Badade faktiskt den här gången, jag va iofs lite tvungen eftersom tre helt okända killar börjar kasta lera på mig. Men de va faktiskt inte så kallt den här gången.

Vi fikade lite och sen åkte vi till Kungsbacka och gick runt på Freeport lite men orkade int etitta på nåt. Så efter det åkte vi till Ingvors hus och väntade på att dom andra skulle komma hem från golfbanan. Sen åkte vi till Magnus (Peters bror) och Anna, gud så härliga människor säger jag bara.

När vi kom hem va väl kl. 01:00 elr nåt .

Idag ska vi packa ihop och sen kolla på uppvisningen på ridlägret sen blir det att åka hem, återigen stämmer uttrycket "Borta bra men hemma bäst!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0