Prao dag 6-10

Dag 6
Idag va jag på magnetröntgen hela dagen. Riktigt coolt faktiskt, att se det i verkligheten och
inte bara på typ House. Men jag fick höra hur många gånger som helst att jag inte va tillåten
att gå in dit men efter att dom berättat hur stark magneten i apparaten är så hade jag inte
velat, ens om jag fått tillåtelse. Dom berättade att om man råkar ta med t.ex. en sax in dit
så dras den mot magneten med sån kraft att den kan gå igenom en människa. Läskigt!

Sen fick jag skjuts av pappa hem, eller till Orrekulla rättare sagt. Där pratade vi om döden.
Och alla ledare fick va ledare på riktigt för första gången då vi fick leda en diskussion med
varsinn grupp så det va ju kul :) Sen vare SKU och vi sku:are fick fixa mässan. Vi fixade
med att välja ställe, tända ljus och göra det mysigt och sådär. Sen vare mässa. Mysigt.

Och efter det vare Karaoke :) Sjöng enmassa bra låtar och jag fick min vilja igenom till slut
och vi körde We are the champions. Sen fick vi skjuts av Gustaf och när jag kom hem typ
däckade jag direkt för jag mådde inte så bra.

Dag 7
Idag va jag mest på skelettlabb men så fick jag se lite på Mammografin och Ultraljudet.
Inte så kul, va bara på en undersökning på varje och sen gick jag tbx och kollade på skelett.

Dag 8
Idag va jag på skelettlab hela dagen igen fast idag vare riktigt kul. Jag fick uppgiften att
hämta akutlappar så jag sprang fram och tillbaka till receptionen hela dagen. Och så hängde
jag me Ann-Christine och lämnade patienter. Fick äran att dra en droppställning en gång.
Och sen gick jag med Alisa en gång och fick skjutsa en i rullstol helt själv ;)

Dag 9
Idag va jag litegrann på koloskopin och gastroskopin. Mest på gastron. (När dom kör ner
en slang med kamera på ner i halsen
) Usch! Jag fick kvälningar bara av att kolla på. 
Har väldigt starka kräkseffekter. Sen gick jag vid två för jag skulle till ortopeden och ta bort
gipset. Kände direkt att det gjorde riktigt ont att böja armen så kände att det inte riktigt va bra.
När vi kom in till läkaren fick jag veta att det från början va en misstänkt fraktur och inte en
spricka och sen gick hon för att höra med en annan läkare för att se om jag behövde gips igen
(vilket jag inte behövde) eftersom jag hade så ont när jag böjde och sträckte ut armen
så kollade de också på röntgenbilderna och konstaterade att jag haft en fraktur. Så nu får jag inte
belasta armen på fyra veckor och jag kommer aldrig få tbx rörligheten i armbågen till 100 %. Jippie!

Sen umgicks jag lite med Lollo och sen nämnde Denice att hon mött Malin som va påväg till kören
och såklart hade jag glömt bort att det va så jag sprang från Konsum hem där Malin va snäll och
väntade. Så gick vi på kören, ganska kul men vi va inte så många där tyvärr.

Dag 10
Idag hade jag sovmorgon för första gången. Började först vid 10 eftersom jag skulle på studiebesök
på omvårdnadsprogrammet på Ebersteinska. Mötte Emelie och Lovisa där som skulle på samma sak
så kände mig inte så vilsen. Iaf, där fick vi information och fick se två lektionsalar sen vare slut typ ;)

Då skjutsade mamma mig till sjukhuset eftersom hon va i stan, åt och sen fick jag tillbaks praolappen.
Sen fick jag sluta när jag ville så jag gick vid halv ett ungefär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0