Om konserten

Konsertberättelse

Straxt innan fem gick jag upp till mormor och sen hämtade Lillian oss där. Sen bar det av mot stan först där Lillian och mormor skulle stanna och köpa nåt. Sen så hade vi världens otur när vi skulle ut ur stan för vi fick röda ljus hela tiden. Så det drog ut på tiden lite så kl. hann bli 17:40 innan vi kom ut ur stan. Sen bar det av mot S:t Anna, alla som åkt den vägen vet att det känns som om den aldrig tar slut.

Vi kom iaf till S:t Anna kyrka vid 18:20, incheckningen började 18:30 så det va redan enmassa folk där. Men vi ställde oss iallafall i kön och väntade på att checka in. Jag va jättenervös att jag skulle ha skrivit ner fel bokningskod men när vi väl kom fram så vare bara att säga namnet så fick man sina biljetter.


Vi kom i den gula insläppningsgruppen, den tredje så jag tänkte innan vi gick in att vi kommer nog inte komma i främre mitten iaf. Ack, så fel jag hade.

Efter incheckningen passade vi på att fika på kyrkogården och helt plötsligt kommer Peter gående ochh min kära mormor skämde nästan ut mig totalt. Hon tyckte att jag skulle gå fram och ta ett kort med honom. x) Iaf sen blev det dags att ställa sig utanför kyrkporten, vi stod rätt långt fram så när det va gula's tur att gå in va jag typ först in och möttes av synen av folk som satt ända ner till mitten men på kanten fanns platser på andra raden så dom tog vi såklart.

Konserten.

Det va väldigt blandad musik, lite mer drag än förra året. :) Peter körde en låtfrån sitt kommande album, längtar sjukt mkt redan. Och så körde dom ett Bee Gees-medley, några ballader och sköna låtar som Don't let the sun go down on me, To be with you, You raise me up och massa fler. Jag älskade varenda sekund av konserten. <3

Och efter konserten hade dom signering så jag gick fram för att få min skiva signerad och så fick jag min t-shirt signerad av Peter. Jag gillar Peter för han är inte bara liksom "Hej"*skicka skivan vidare* utan han är mer typ "Tjenare, snygg t-shirt!" Och så himla glad så han smittar av sig. Btw, han bah "Jag kanske får signera om tröjan i höst" :D Absolut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0