Slapp vecka framför oss.

Har nt skrivit på ett tag nu, har helt enkelt varit alldeles för bekväm.

Jag har kommit på att jag tänker alldeles för mkt, på saker som hänt, saker som pågår just nu och som kommer hända. Ibland äre nästan jobbigt. Som just nu när jag går och tänker på att om ett år kommer jag, Denice och Lollo va åtskilda för första gången på väldigt länge. Jag har kännt Denice sen lekis och Lollo sen slutet av tvåan. Självklart så kommer vi om jag får bestämma umgås lika mycket som vi gör nu men det känns ändå konstigt.
Denice vill läsa Barn och Fritid, Lollo vill läsa Djurvård och jag vill läsa Samhäll-media.

En annan grej jag tänker på är om man väljer helt fel program, visst jag ska nog gå samhäll och då kan jag utbilda mig till nästan vad som helst men tänk om man inte trivs, tänk om man inte får några vänner, tänk om gymnasiet är alldeles för svårt.
Och det är sjukt läskigt att man som 15-åring gör ett val som påverkar en stor del av ens framtid.
Just nu har jag kommit på att jag vill bli sjuksköterska elr så. Bara nt få akuten elr så för då skulle jag få panik.

Iaf, skolan idag va ganska lugnt och skönt. Hade fem olika lektioner varav 1 lång teknik och en lång kemi men det kändes som det gick snabbt och imorn och onsdag äre studiedagar. Sen äre bara torsdag och fredag kvar och sen äre helg igen. Jag älskar livet just nu!

En av dagarna ska vi till centralbadet och bada lite, har inte vart där sen typ 5:an elr 4:an så det är på tiden att jag kommer dit igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0