Kan helt ärligt säga att igår var en av dom bästa kvällarna i mitt liv.

Som rubriken säger så var det en av dom bästa kvällarna i mitt liv. Peter var underbar, Kerry Ellis var underbar, Muzz Murray var underbar, bandet var underbara och sist men inte minst kören var underbar.

Så jag tänkte sammanfatta föreställningen lite grann;
Akt 1
Dom började med It's a beautiful day som jag faktiskt aldrig hört. Har inte lyssnat på så många av Queens låtar men det lär jag göra nu. ;) Sen körde Muzz Murray One vision. Hon var otrolig. Sen körde Peter 2 låtar och efter det körde Kerry I want to break free. I första akten körde dom lite lugnare och för mig okända låtar men dom avslutade med Bohemian Rhapsody och hela Louis De Geer stod upp. Underbart!
(orkade inte skriva om alla låtarna som ni kanske märkte;P)
Akt 2
I den andra akten var det betydligt mer fart. Dom började med Don't stop me now och dom i raden framför oss(från St:Anna) fick hela publiken att stå upp. Vi stod faktiskt upp under hela akten förutom den delen som handlade om Freddie Mercurys död. Jag satt nästan och grät :/ Jag önskar att jag fötts tidigare och fått vara med om Queen-fenomenet. Dom två sista låtarna var We will rock you och We are the champions. Allsång och mkt känslor.
Så blev det då två extranummer, The show must go on och I want it all.
Efteråt
Jag hade hört att det skulle va en signering så jag lyckades övertala pappa om att vi skulle stanna kvar ett tag. Vi ställde oss och väntade och när pappa var på toa så kmr Peter ut. =) Så då stannade vi kvar så jag fick gå fram. Man släpptes fram en i taget så det blev lite mer personligt. Kan signerade mitt program och min t-shirt jag köpte. Och så fick jag en kram också =)

Tack Peter för att ni valde att göra dom här konserterna <3

Foton
Det var ju som vanligt förbjudet att fota men jag tog ett kort på scenen innan det började. Signeringen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0